tirsdag den 4. februar 2014

En ærlig søster fortæller

Jeg vil ikke ynkes, klappes på håret eller have en belønning, blot forstås og anerkendes af en omverden som ikke lever med en handicappet søster til hverdag. Et søskendekursus hjælpe med at sætte ord på mine oplevelser og er det frirum, hvori jeg kan dele mine tanker og følelser, idet jeg ikke får ondt af de andre børn der er med, men bare forstår, at de også har en række udfordringer - nemme som svære, som andre ”normale” familier ikke lever med. Jeg har tit inden jeg er faldet i søvn om aftenen spurgt mig selv, om jeg vil bytte? Svaret er, at jeg elsker min søster uendelig højt, og da jeg ikke får hende uden hendes handicap, vil jeg ikke bytte. Men jeg tror alle os søskende til børn og unge med handicap rundt omkring, kan drømme om en lille pause engang imellem.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar