onsdag den 19. marts 2014

Ådalskolens søskendekursus hjalp mig

Når Ådalskolens søskendekursus begynder på lørdag er det et kursusforløb på 45 timer. Det lyder af lang tid, men tiden flyver afsted. Sådan fortæller en af drengene Martin som var med sidst, da vi spurgte ham, hvad der havde været godt. Martin fortæller, at han var meget glad for at han valgte at tage på søskendekursus og at der har haft enorm betydning for ham. Han fortæller blandt andet, at hans kammerater i skolen er blevet mere forstående og hjælpsomme. Han siger, at det er fordi han selv er blevet mere åben omkring hans søsters handicap og hans tanker omkring det. Selv i dag når jeg møder nye venner er det intet problem i at forklare hvordan jeg har det og hvad min søster betyder for min families liv. Jeg tror det er vigtig som søskende til en handicappet, at man er åben omkring sine tanker og følelser, det gør det nemmere for ens omverden at forstå hvorfor man nogle dage kan være helt utrolig ked af det. Det er ikke sjovt at gå alene med tanken om at man måske kan miste sin søster. I dag ser jeg min søster som en gave til vores familie, dog ville jeg for alt i verden ønske at hun ikke havde været handicap, men sådan er det ikke. Ådalskolens søskendekursus har hjulpet mig med at få styr på mange af mine løse og flyvske tanker. Meget godt og meget skidt er der ved at have en handicappet søster, men en ting er sikkert; havde hun ikke været min søster, var jeg ikke den storebror som jeg er i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar