onsdag den 19. marts 2014

Min søster har et usynligt handicap men tro mig...

Hej John, det er Sebastian, er det dig som har noget med søskendekurset at gøre? Sådan indledes en telefonsamtale forleden, som jeg har med en dreng på 11 år. Han ringer for at fortælle mig, at han godt kan lide vores blog og fordi han har en historie som han gerne vil fortælle om. Sebastian har en lillesøster som har et handicap. Hun har autisme og det man man ikke lige se umiddelbart, men tror mig siger Sebastian. Hun ser sød ud, men hun kan blive splitter rasende. Særligt i de situationer som ikke er planlagte meget grundigt kan virkelig ”tænde hende af”. Derfor er vores hverdag udtænkt efter et meget stramt skema og vi laver ikke noget som vi ikke har aftalt på forhånd. Vi må i min familie finde de rigtige måder for at undgå konflikter med hende. Sebastian fortæller at han er en stolt storebror og siger at han har et stort ansvar, et ansvar som også rækker så langt ud i fremtiden. Han siger også, at han ikke vil have noget imod at aflyse en klassefest til fordel for hans lillesøster. En udtalelse der viser, at Sebastian allerede nu tænker over sit ansvar og fremtiden med hans lillesøster. En fremtid han ved, bliver meget anderledes end f.eks. hans klassekammeraters. Tak Sebastian fordi du ringede og han har lovet, at han vil skrive et blogindlæg her inden længe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar