søndag den 18. maj 2014

En søster fortæller hvordan det er

Hej, jeg hedder Line og er 11 år gammel. Jeg har 2 små brødre Søren på næsten 10 og Mikkel på 5½ og det er ham der er handicappet. Min brors handicap hedder Downs syndrom. Jeg har været på søskendekursus og jeg synes at det var et fedt kursus. Det var første gang og jeg håber jeg må komme afsted igen. På et søskendekursus taler vi om hvordan det er og have en bror eller søster med handicap og hvordan ens hverdag er i forhold til andre børns hverdag. Jeg kunne genkende rigtig meget eks. at man skal tage ansvar. Man er nærmest en tredje voksen, og det er ikke fordi man skal gøre det, men fordi man kan se at ens mor eller far har brug for hjælp og at de er ved at blive ret trætte af det, og så kan jeg bare ikke lade være med at hjælpe, og så kan jeg også genkende det med at ens bror eller søster med handicap får mere opmærksomhed, og det er ret træls nogle gange. Jeg synes at alle børn som har en bror eller søster med et handicap skulle have mulighed for at komme på søskendekursus og have mulighed for at dele de tanker og oplevelser vi har. På den måde bliver det nemmere at forstå, at vi har en mere stresset og mere besværlig hverdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar