tirsdag den 20. maj 2014

En tredje forældre

At være deltager på Ådalskolens søskendekursus er en fantastisk oplevelse, som man kan lære rigtig meget af, det siger Rasmus som er 10 år uden at tøve i stemmen. Det jeg synes var vigtigst og har betydet mest for mig er at andre mennesker nu kan se, at vi søskende har det anderledes i vores dagligdag. Vi vokser op under helt andre vilkår end vores kammerater i skolen og som almindelige børn kan vi nogle gange have rollen som den tredje forældre i forhold til vores søskende. Sådan er det ihvertfald for mig. Jeg har et stort ansvar og jeg gør en masse for min søster. Det er vigtigt at hun er glad det meste af tiden og jeg kan selv blive ked af det, når hun ikke har det godt. Generelt har jeg lært rigtig meget af søskendekurset og af de dygtige og søde voksne og jeg bruger det som redskab, når jeg fortæller andre om hvordan jeg har det. For eksempel til mine forældre, hvis man ikke rigtigt tror, at ens forældre ved, at det godt kan være hårdt at have en søster som er anderledes. Det gør mine og vi taler tit om det. Det er heldigvis blevet nemmere efter søskendekurset.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar