torsdag den 24. juli 2014

Jeg er blevet mere tryg i skolen

“Igennem Ådalskolens søskendekursus har jeg lært meget omkring mig selv og hvordan jeg skal håndtere forskellige ting i min hverdag sammen med min lillesøster med autisme. De voksne har hjulpet mig igennem en masse forskellige ting der for mig i begyndelsen virkede uoverskueligt. Det var svært for mig at skulle skabe plads til mig selv og huske at behandle mig selv godt, men de voksne har givet mig redskaber til min hverdag så den nu virker mere overskueligt. De andre børn på søskendekurset hjalp til med at få mig åbnet op, på trods af den mur jeg havde sat op. Jeg er blevet meget mere tryg i skolen og mine forældre får ikke en grædende datter i røret næsten hver dag. Jeg har gennem søskendekurset lært hvordan jeg nu selv kan hjælpe mig selv, og derved også de andre i familien ikke mindst min lillesøster. Jeg har fået en masse nye venner, og har fået bekræftet mig selv på en hel anden måde. Jeg anbefaler et søskendekursus til andre børn som har en bror eller søster med et handicap fordi jeg selv har erfaret hvordan livet kan virke, men også fordi man lærer at ingen problemer er for små til at blive taget op”.

Line 12 år

Ingen kommentarer:

Send en kommentar