tirsdag den 23. september 2014

Hvor ville jeg ønske...

Jeg ville ønske, nogen havde spurgt mig, hvordan jeg havde det. Og at de så havde givet sig tid til at lytte til mig. Men nej, sådan var det ikke. Det hjalp mig en smule, da jeg som 12-årig fandt en bog om handicap. Men mine tanker om, hvordan det skulle gå, var jeg helt alene med.“
13-årig dreng som har en bror med autisme

Børn, som vokser op med en bror eller søster med et handicap får ikke altid den støtte og hjælp, de har brug for. En af årsagerne er, at de ansatte der møder børnene og deres familier i deres arbejde, ikke i tilstrækkelig grad arbejder sammen på tværs af faggrupper og sektorer.
Ådalskolens søskendekursus er et tilbud om en støtte, der er rettet mod netop disse børn og som hjælper dem med at håndtere de særlige udfordringer, der er forbundet med at være barn i en familie med et handicap.
Ådalskolens søskendekursus bringer viden og erfaringer således at ansatte på tværs af faggrupper og sektorer nemmere kan samarbejde om at sikre, at der skabes helhed og sammenhæng i indsatsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar