torsdag den 30. oktober 2014

Søskendecampen er muligheden for at møde andre i samme situation

10-årige Maria og 12 andre børn i alderen 9-12 år har været på søskendecamp til Niløse, som afholdes i forbindelse med Ådalskolens søskendekursus. ”Det har godt nok været en en lærerig oplevelse, siger Maria”. ”Jeg har lært at blive bedre til at forstå min storebror på 14 år med udviklingshæmning og autisme og konkret at  acceptere hans mange forskelligheder. Jeg vil helt klart gerne med en anden gang for det var rigtig sjovt. Jeg fik også mange nye venner. Søskendekurset har jeg haft meget brug for i hverdagen,” fortæller hun. ”Jeg vil helt klart anbefale søskendekurset til andre børn som også har en bror eller søster med særlige behov. For det er en mulighed for at være aktiv med andre børn i samme situation, så man ikke føler sig helt alene.” 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar