fredag den 29. maj 2015

Vi er spillegale med fodbold...


Sådan siger den gruppe af drenge som var deltagere på Ådalskolens søskendekursus. Vi elsker at spille fodbold og fodbold fylder meget i vores liv. Drengene kendte slet ikke hinanden på forhånd, de kom fra helt forskellige steder i landet men fodbolden og det faktum at de alle har en søskende med et handicap har bragt dem på samme bølgelængde i løbet af kort tid. En af drengene fortæller ”jeg er den eneste i min klasse som har en søster der er handicappet” og det gør, at det ikke er noget jeg taler så meget om. Nogle af mine kammerater ved godt, at hun er handicappet fordi de jo har set hende, men efter søskendekurset er jeg blevet meget mere åben omkring det. Det er ligesom om jeg har fået det nemmere ved at acceptere, at sådan er det nu engang. Som jeg har lært på søskendekurset så er det helt afgørende, hvordan jeg bedre kan forstå hende og ikke at jeg hellere ønsker at hun egentlig var normal. Det bliver hun aldrig, hun er min lillesøster og jeg elsker hende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar