lørdag den 13. juni 2015

Endnu et foredrag og en mægtig oplevelse rigere

Mange tak til William syndrom foreningen for en fantastisk lørdag og særlig tak fordi I inviterede os over for at dele vores oplevelser sammen med jer. Vi har haft en rigtig god weekend, tak for ophold, mad, gaver og den megen positive feedback. Vi håber, at vi en anden gang kan mødes og berige hinanden. På vej hjem i bilen talte vi om mange ting både om det forløb med jeres søskende og det foredrag som vi havde i den store sal. Vi er takket være jer blevet meget klogere og har fået sat 2 tykke streger under, at vi har fat i noget af det rigtige og som vi sammen skal udvikle og udbrede endnu mere. Det som vi hæftede os rigtig meget ved er følgende:

Gode tips og tricks fra William syndrom foreningens årsmøde:

  • Vær opmærksom og få min bror eller søsters opmærksomhed inden jeg begynder at sige noget. Få øjenkontakt og lyt aktivt. Aflæs min bror eller søsters kropssprog og mimik
  • Tænke over hvad giver mening for min bror eller søster lige nu - i hendes virkelighed?
  • Gør hvad du kan for at finde om bag ordene. Er min bror eller søster tilbage i en oplevelse fra "sidste uge", så bliv eventuelt dér med hende og få jer en snak om det
  • Formulér dig enkelt. Tal tydeligt og langsomt. Læg mærke til din egen mimik og dit kropssprog
  • Lær at være fleksibel som søskende. Måske er det bedre at gøre noget andet end det, du egentlig havde planlagt? Få det bedste ud af det, der er i nuet. Ja min søster kan ikke gøre for, at hun har William syndrom. Det er ingens skyld
  • Humor kan være med til at forløse en svær situation. At få et godt grin sammen kan løse op og give energi
  • Tag en pause i ny og næ. Bevar roen og vid at imorgen begynder en ny dag


Ingen kommentarer:

Send en kommentar