onsdag den 2. august 2017

Det bedste af det hele


Det bedste ved at være på søskendekursus er at lære nogen at kende, som har nogle af de samme udfordringer, som jeg selv har. Jeg har altid vidst, at der er nogen, der har det som mig, men jeg har aldrig mødt dem. Og det, synes jeg bare er rigtigt rart”. Caroline 11 år.
Når søskende deltager i søskendekurset i Ringsted fortæller flere, at de oplever et særligt fællesskab med de andre børn på kurset. De mærker en total accept af at være anderledes og de føler, at de bliver hørt og forstået som den, de er. For nogen er det en ny oplevelse, som kan betyde, at venskaberne med tiden bliver stærke. Børnene føler sig inkluderet i fællesskabet, og den oplevelse er ny for mange. Ådalskolens søskendekursus tilbyder søskendekurser for børn i alderen 9-12 år, som har en bror eller søster med særlige behov eller et handicap. Vi mener at kurset understøtter søskendes oplevelse af at høre til og være en del af et fællesskab. Det er vigtigt, at vi har fokus på søskende og de indbyrdes relationer, og at børnene undervejs tilbydes forskellige aktiviteter som er med til at styrke dem i rollen som søskende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar